בזמן שכולם מתמרמרים על הנוער של היום – אנחנו מרימים לא מעט פרוייקטים התנדבותיים מדהימים לתקופת הקורונה. מחפשים איך לעשות טוב? הגעתם למקום הנכון.

כשחושבים על זה – הקורונה היא המגפה המושלמת לדור ה-Z. מחלה עם תסמינים קלים שמשאירה את כולנו בבתים ומכריחה אותנו להיות דבוקים למסכים. אין ספק שזה הוירוס המושלם לנוער של היום. אבל חוץ ממיליוני סרטונים בטיקטוק, אנחנו גם עושים עוד המון דברים מדהימים.
קבלו הצצה לכמה פרויקטים שבני נוער הקימו בשבועות האחרונים.

סיוע לבודדים ולאוכלוסיה מבוגרת

תמונה: giphy

נתחיל כמובן מהאנשים שנמצאים בקבוצת הסיכון הכי גדולה בקורונה – אוכלוסיית הקשישים. עמותת "לב אחד" מרכזת מתנדבים וקשישים, תרשמו שם והם כבר יגידו לכם מה לעשות.

מיזם יפה נוסף הוא "תביא" המארגן משלוחים של מזון ותרופות למי שזקוק לו ברחבי הארץ. ובקבוצת הפייסבוק הזאת יש רשימה של קבוצות לפי ערים, כך שתוכלו למצוא את המקום שבו תוכלו להתנדב.

גם "סולידריות ישראלית" הרימו מיזם של עזרה הדדית. פשוט נכנסים לטופס הזה, כותבים אם אתם צריכים עזרה או רוצים לעזור והם כבר יקשרו אתכם למי שצריך.

מחפשים משהו יותר פשוט? אם אתם ירושלמים ויש לכם רכב וקצת כוח – פשוט כנסו לקבוצת הווטסאפ הזאת. המנהלים שולחים הודעות עם בקשות ספציפיות לעזרה ("צריך להעביר תרופות לדרך בית לחם") וכל הקודם זוכה.

צילום מסך

ערבות המונים

אמנם לא מדובר במיזם של נוער אלא של האיחוד הלאומי, אבל אתר "ערבות המונים" מרכז אלפי מתנדבים (בני נוער ומבוגרים) ואנשים שהיו שמחים לקבל קצת עזרה. לא משנה באיזה צד אתם – מומלץ להכנס ולהרשם, והלוואי שתהיו תמיד בצד הנותן כמו שאומרים.

מפרגנים לרופאים

תמונה: giphy

הרופאים הם הגיבורים האמיתיים של המגפה הזאת, ולפרגן להם זה הכי קרוב שתגיעו ללהביא לאמא חתן רופא. בטופס הזה אתם יכולים לשלוח חיזוק לרופאים ולכוחות ההצלחה. כמה פשוט ככה חמוד. אם אתם קצת יותר קשוחים מזה – כנסו לקבוצת הווטסאפ הזאת וסייעו לזק"א בכוח אדם.

ההורים שלכם טחונים? עבדתם קצת בחופש ונשארו רזרבות? מד"א מגייסים 13 מיליון ש"ח, כמה שקלים לא יזיקו.

קבוצות לימוד

תמונה: giphy

אמנם אין לנו לימודים סדירים, אבל זו לא סיבה לבטל תורה, נכון? הקורונה הביאה איתה גל מדבק של קבוצות לימוד בוואטסאפ. פשוט מצטרפים ומקבלים בכל יום שיעור קצר בטקסט, בהודעה קולית או בוידאו. הישיבה הקדם צבאית ברוכין מציעה סדרת שיעורים קצרים של הרב חיים ברוך, מפורים עד חגי אייר. ישיבת ההסדר בנתיבות מציעה שיעורים מקוונים לשמיניסטים וישיבת עתניאל מציעה בית מדרש וירטואלי לנוער.

מיזם נחמד נוסף שצץ בימי הקורונה הוא "מחזיקים ראש" – מיזם לתיאום חברותות וירטואלי בין בני"שים לתיכוניסטים, בין אברכים לבעלבתים, בין תיכוניסטיות למדרשיסטיות וכו'. יש גם מסלול עצמאי למי שלא רוצה להתחייב לחברותא. כדי למנוע ערבוב חלילה יש לינק הרשמה לבנים ולינק הרשמה נפרד לבנות.

ומה עם הבגרויות?

תמונה: giphy

יום אחד כל הסיפור הזה יגמר ואנחנו נצטרך לשבת מול טפסי מבחנים ולהתחיל לאלתר. כדי שנגיע קצת יותר מוכנים – יש כמה סטודנטים חמודים שפתחו קבוצות לימוד לבגרויות לפי מקצועות: ביולוגיה, מתמטיקה (3, 4 ו-5 יחידות), פיזיקה ומדעי המחשב.

חוצמזה, יש גם כמה אתרים מעולים שמציעים קורסים חינמיים לגמרי, למשל קמפוסIL, גול (GOOL) ואתר האוניברסיטה הפתוחה.


פספסנו משהו? מקימים מיזם התנדבותי חדש? כתבו לנו ונוסיף – contact@mooktze.co.il

96
מוקצה | פחות
פחות
5

חולים על מוקצה? תעשו פה לייק>

מה רצית לומר?